Proyecto Timoteos

Hvad er Proyecto Timoteos?

Honduras ligger i Mellemamerika og er et land meget præget af fattigdom og kriminalitet. Mange børn vokser op på børnehjem, og lever ofte meget isolerede og uden med omverdenen. Det er derfor en svær overgang, når barnet fylder 18 år og det er på tide at starte et liv op udenfor børnehjemmets beskyttende mure. Mange ender i kriminalitet eller prostitution.

Hensigten med Proyecto Timoteos er at give de unge nogle gode sociale relationer, fællesskaber og venner, som kan tage imod dem, når de forlader børnehjemmene. Vi er således ved at uddanne en masse unge mennesker fra honduranske baptistkirker til at indgå i mentorforhold med de unge fra børnehjemmene.

På denne måde håber vi, at flere unge, opvokset på børnehjem, vil komme i uddannelse, få job og være med til at bygge det honduranske samfund op. Og det er vores håb og forventning, at de unge fra børnehjemmene selv bliver i stand til at guide andre unge og en dag blive en mentor i Proyecto Timoteos. På dén måde bliver projektet nemlig bæredygtigt i sig selv.

Proyecto Timoteos er et fælles projekt mellem BBU (Baptisterne Børne- og Ungdomsorganisation) og UJBH (Unión de Jóvenes Bautistas de Honduras – som svarer til BBU). Vil du vide mere om projektet, så kontakt Nicolas Fromsejer.

Roskilde Baptistkirke støtter Proyecto Timoteos med 20.000 Kr. i 2018.

Støt projektet

Overfør et beløb til kirkens missionskonto via MobilePay: 20788

Følg os!

Find os på Facebook

Se denne lille video om hvad det hele går ud på.

r

Mere info